Jeśli prowadzisz biznes i chcesz zaistnieć w sieci to inwestycja w marketing internetowy to podstawa. Jednym z najważniejszych celów e-marketingu jest wysoka pozycja Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach takich jak Google. Jeśli chcesz, aby Twoja strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania potrzeba czasochłonnego procesu pozycjonowania (SEO), a do tego niezbędna jest znajomość funkcjonowania wyszukiwarek oraz fachowa obsługa stron internetowych. Jeżeli nie jesteś specjalistą od witryn internetowych, warto pomyśleć o kampaniach PPC (z ang. “płatność za kliknięcie”). Reklamy PPC to bardzo dobre rozwiązanie dla osób, które oczekują natychmiastowych rezultatów – dowiedz się jak one działają i dlaczego warto w nie inwestować.

Czym właściwie są reklamy PPC?

Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie – jeśli np. prowadzisz serwis rowerowy w Bydgoszczy to Twoi potencjalni klienci będą szukać w wyszukiwarkach haseł takich jak “naprawa rowerów bydgoszcz”, “naprawa przerzutek”, “wymiana hamulców w rowerze” itp. Dzięki kampanii PPC Twoja strona wyświetli się w pierwszych wynikach wyszukiwania nad wynikami, które są wyświetlane bezpłatnie. W reklamie tego typu płacisz tylko wtedy kiedy ktoś kliknie w Twoją reklamę, nie zaś za jej wyświetlenie – jak to bywa w tradycyjnej formie reklamy. Z uwagi na dużą elastyczność oraz korzystny model rozliczania się jest najczęściej wybieraną formą promocji stron internetowych.

Precyzyjne docieranie do klientów

Kampanie PPC umożliwiają precyzyjne kierowanie odbiorców na Twoją stronę za pomocą zapytań w wyszukiwarkach, zainteresowań i danych demograficznych (jak np. wiek, płeć czy lokalizacji). Możemy np. wyświetlać reklamę tylko wtedy kiedy potencjalny klient znajduje się w promieniu 5km od Twojej firmy i szuka usług, które oferujesz. Dotarcie do takich osób za pomocą tradycyjnych reklam takich jak ulotek, bannerów, gazet, ogłoszeń jest znacznie trudniejsze i mniej efektywne.

Kontrola budżetu

To ile wydasz na kampanię określasz sam, podobnie możesz określić czas pojawiania się Twoich reklam (np. od poniedziałku do piątku w godzinach pracy). Kiedy ktoś zainteresuje się Twoją reklamą i w nią kliknie, zostaną pobrane środki z przeznaczonego budżetu. To ile zapłacisz za pojedyncze kliknięcie ustalasz sam – jednak trzeba pamiętać o tym, że koszt kliknięcia jest często zależny od konkurencyjności branży, popularności wybranych słów kluczowych, czy też jakości strony, do której kieruje reklama. Po wyczerpaniu całego budżetu Google przestaje wyświetlać reklamy, dopóki nie uzupełnisz swojego funduszu.

Natychmiastowe działanie i aktualizacje

W przeciwieństwie do czasochłonnych procesów SEO, reklamy PPC działają natychmiast po skonfigurowaniu kampanii. Ta funkcja jest niezwykle przydatna w przypadku nowych stron internetowych, które nie zostały zindeksowane w wyszukiwarkach i nie są wyświetlane w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Reklamy PPC można w każdej chwili testować, zmieniać i optymalizować tak, aby uzyskać maksymalną skuteczność. Poprzez stały monitoring i wykluczanie słów kluczowych przez cały czas masz kontrolę do kogo kierowane są reklamy. Krótko mówiąc kampania PPC może zapewnić znaczną ilość ruchu w krótkim czasie za przeznaczony na to budżet oraz zacząć generować leady i konwersje.

Kiedy warto inwestować w reklamy PPC?

W wielu przypadkach reklama PPC może być ważnym elementem w osiąganiu celu marketingowego, szczególnie w przypadkach, gdy chcesz uzyskać szybkie rezultaty. Według badań portalu wordstream.com, aż 64% ludzi klika w reklamy Google poszukując produktów lub usług w internecie. Jeżeli chcesz przeprowadzić skuteczne kampanie PPC dla swojej firmy skontaktuj się z nami – oferujemy precyzyjne i efektowne kampanie, monitorowane na bieżąco w celu uzyskiwania najlepszych wyników. Jeśli nie wiesz jaka forma reklamy sprawdzi się w Twoim biznesie to odezwij się do nas – dokonamy audytu i podpowiemy Ci w co warto inwestować!

Menu