Jak postować regularnie?

Jak postowac regularnie

Jeżeli brak Ci czasu na codzienne wymyślanie nowych postów, tworzenie ich i wrzucanie na swoje profile to długofalowe planowanie postów powinno rozwiązać Twój problem. Przygotuj paczkę postów, zaplanuj ich publikację i utrzymaj regularność i jakość swoich treści.

Jak często wrzucać posty na swoje social media?

Odpowiedź jest jedna – tak często na ile jesteś w stanie utrzymać ciekawe i angażujące treści. Niektóre branże mogą pozwolić sobie na nawet kilka postów dziennie, a dla innych nawet jeden post w tygodniu może być wyzwaniem – posty po prostu muszą spełniać oczekiwania Twojej grupy docelowej.

Jak sprawnie przygotować posty?

Facebook pozwala na podpatrywanie i śledzenie popularnych postów z dowolnego fanpage’a (np. Twojej branży lub konkurencji). Po przejrzeniu takich inspiracji możesz stworzyć sobie listę tematów, które będą dla Twoich fanów interesujące. Tworzenie postów podziel na:

  • Napisanie tekstów – zebranie tematów i napisanie dokładnych tekstów
  • Dobranie zdjęć lub grafik do posta

Nie polecamy tworzyć postów ‘w locie’ – kiedy masz przygotowany dokładny tekst do posta – znacznie łatwiej uda Ci się dobrać do niego odpowiednie zdjęcie.

Zaplanuj publikację postów

“Facebook Creator Studio” posiada opcję planowania postów nie tylko na Facebooku, ale także na Instagramie. Ustaw daty na publikację poszczególnych postów po drodze do tworzenia kolejnych treści.

Podusmowanie: Jak postować regularnie?

  • Przemyśl dokładnie jakich treści oczekują od Ciebie twoi odbiorcy
  • Ustal częstotliwość tworzenia postów oraz ich ilość (np. Poświęcę godzinę w każdy poniedziałek na przygotowanie 3 postów na nadchodzący tydzień)
  • Tworzenie postów podziel na zbieranie tematów, tekstów, a następnie dobranie zdjęć i grafik
  • Użyj narzędzi Facebooka takich jak Creator Studio, aby automatycznie opublikowały przygotowane posty w dany dzień (dzięki temu oszczędzisz sobie czas na przykład na odpowiedzi na komentarze)

Skąd brać inspiracje na posty? Jak zaangażować swoich odbiorców do dyskusji i reakcji? O tym opowiemy w kolejnych wpisach. Śledź nas, aby być na bieżąco! 🙂

 

Menu