Strony internetowe

6 korzyści z posiadania strony internetowej

1 Komentarz

Rozwój internetu na przestrzeni lat spowodował, że posiadanie aktywnej strony internetowej to konieczność. Żyjemy w erze cyfrowej i brak obecności Twojej firmy w internecie to utrata wielu potencjalnych klientów. Wyszukiwarki internetowe takie jak Google coraz bardziej koncentrują się na wynikach lokalnych, dlatego strona internetowa tym bardziej jest opłacalna, jeśli posiadasz lokalny biznes. Poniżej przedstawiamy 6 korzyści z posiadania strony internetowej:

1. Strona internetowa to źródło wiedzy o twoich usługach

Według danych GUS niemal 80% ludzi w Polsce korzysta z internetu, natomiast 67% internautów w Polsce korzysta z sieci w celu wyszukiwania towarów i usług. Strona internetowa to nie tylko podstawowe informacje na temat Twojej firmy, ale również precyzyjne docieranie do klientów, którzy poszukują konkretnych usług i produktów. Rozwój technologii www pozwala również na bezpośredni i szybki kontakt z potencjalnym klientem. Należy pamiętać, że czytelność strony internetowej i dobry opis oferowanych usług to podstawa.

2. Kreowanie wizerunku i wiarygodności

Nawet prosta, ale dobrze skonstruowana strona internetowa znacznie zwiększa zaufanie firmy. Internauci, którzy poszukują usług lub produktów w sieci zazwyczaj porównują kilka ofert. Zadbaj o to, aby wypaść na tle konkurencji jak najkorzystniej. Posiadanie profesjonalnej strony internetowej powoduje, że jesteś odbierany jako przedsiębiorca, który nadąża za trendami marketingowymi. Korzyści jest o wiele więcej. Możesz zwiększyć wiarygodność swojej firmy poprzez dodanie opinii, dodanie profili w mediach społecznościowych, referencji- w ten sposób klient szybko oceni czy Twoja firma jest godna zaufania.

3. Klienci sami Cię znajdą

Podaj na stronie szczegółowe dane swojej firmy, mapę z dojazdem i telefon, a ułatwisz klientom skontaktowanie się z Tobą. Jednakże coraz więcej osób korzystających z internetu preferuje inne kanały komunikacji. Wielu klientów preferuje kontakt mailowy. Ułatwisz im to dodając formularz kontaktowy, który potencjalni klienci chętnie wypełnią. W sklepach internetowych bardzo dobrze sprawdzają się czaty, dzięki którym, konsultanci natychmiast mogą odpowiedzieć na nurtujące pytania klientów lub przedstawić szczegółowy opis oferty.

4. Poznaj klientów, rozpocznij marketing!

Strona internetowa to świetny wstęp do rozpoczęcia działań marketingowych. Za pomocą narzędzi do analityki ruchu na stronie możesz zapewnić sobie dostęp do szczegółowych informacji na temat osób, które odwiedzają Twoją witrynę. Narzędzia do analityki ruchu dostarczają Ci niezwykle cennych informacji o preferencjach Twoich klientów (skąd pochodzą, jakich produktów szukają itd). Zebrane dane możesz wykorzystać na kolejne działania marketingowe, które będą skutecznie docierać do kolejnych potencjalnych klientów. Takie informacje są niezwykle przydane, a czasami niezbędne przy prowadzaniu działań promocyjnych.

5. Buduj wizerunek eksperta – blog firmowy

Tworząc nawet proste artykuły na wybrane przez Ciebie tematy przedstawiasz siebie w roli eksperta. Blog firmowy to idealne miejsce na dzielenie się wiedzą z osobami, które są zainteresowane tematem Twojej branży. Klienci często zadają podobne pytania? Daj im odpowiedź w formie artykułu lub zachęć do dyskusji. Blog stanowi również idealne rozwiązanie do zastosowania słów kluczowych, dzięki czemu Twoja strona lepiej się pozycjonuje w wyszukiwarkach takich jak Google.

6. Strona internetowa to pewna inwestycja

Jeśli porównamy koszt strony internetowej z kosztami innych technik reklamowych to okazuje się, że jest to pewna inwestycja. Pozwala na docieranie do nieograniczonej liczby potencjalnych klientów z każdego miejsca przez 24 godziny na dobę. Strona buduje pozytywny wizerunek i przedstawia oferowane usługi i produkty. Utworzenie w pełni funkcjonalnej, profesjonalnej strony internetowej to zwykle jednorazowy wydatek.

Korzyści z posiadania strony internetowej – podsumowanie

Strona internetowa to konieczność, jeżeli myślisz o biznesie poważnie:

  • Jest całodobowym źródłem wiedzy na temat Twojej firmy, jej usług i produktów
  • Oszczędzasz czas na tłumaczeniu oferty, usług i produktów
  • Wzbudzasz zaufanie i wiarygodność u klientów
  • Klienci trafiają na Twoją stronę internetową wyszukując usług w sieci
  • Otrzymujesz możliwość analizowania swoich klientów i ich preferencji
  • Możesz rozpocząć prowadzenie skutecznych działań marketingowych
  • Dzielisz się wiedzą – budujesz wizerunek eksperta
  • Oszczędzasz pieniądze na nieskutecznych formach reklamy

Zalet z posiadania strony www czy sklepu internetowego jest całe mnóstwo. Każda branża i firma rządzi się swoimi prawami, dlatego planowanie rozwiązań i funkcjonalności stron trzeba rozpatrywać indywidualnie. Jeżeli zdecydowałeś się na utworzenie strony, ale jeszcze nie wiesz jaka ma być jej forma zapoznaj się z naszą ofertą https://elementmedia.pl/strony-internetowe/ Masz pomysł i chcesz go zrealizować?  Napisz do nas: kontakt@elementmedia.pl

 

Najnowsze artykuły

, , ,

Autor:

Następny wpis
Filmy promocyjne – dlaczego warto w nie zainwestować?

Menu